Primijetila sam kako ljudi uglavnom znaju što žele imati, ali im je jako teško znati tko su i što žele biti.
Osobni (personal) brand je ono što Vi jeste, ono u što vjerujete, Vaš stav, konkretna iskustva koja ljudi imaju s Vama, način kako ispunjavate obećanja…
Vrijednosti koje živite čine od Vas brand.
U poslovnom svijetu brand je razlog zbog kojeg netko bira upravo Vas i ono što nudite na tržištu, iako na tržištu već ima sličnih ili gotovo istih ponuda. Brand nije samo naziv proizvoda, usluge, tvrtke, logotip, web stranica, brošura, boja, slogan. Jeff Bezos kaže da je brand ono što ljudi govore o Vama kada izađete iz sobe, a ja bih dodala da je brand i ono što ljudi osjećaju prema Vama.
Kada sam nedavno ušla u svijet privatnog poduzetništva, točno sam znala kako ću graditi svoj poslovni brand.
Na putu prema poslovnom uspjehu koriste mi znanja koja sam stekla tijekom obrazovanja. Od svoje petnaeste godine i srednje ekonomske škole u Vinkovcima, preko Ekonomskog fakulteta u Osijeku, specijalizacije iz područja marketinga i doktorata iz područja menadžmenta kvalitete, godinama učim ekonomsku teoriju i proučavam poslovnu praksu. Za izgradnju poslovnog branda koristim i poslovne vještine koje sam stekla na radnom mjestu profesorice. Trudila sam se osnažiti mlade ljude na ostvarivanje životnog i poslovnog uspjeha, a kroz vrijeme provedeno s njima imala sam privilegiju osjećati se uvijek mladom i u trendu bez obzira na stvarne godine.
Međutim, sve navedeno nije me toliko osnažilo koliko je to bila svjesnost o osobnim vrijednostima koje živim privatno i u svojoj obitelji. U mene su ih utkali moji roditelji, a ja ih prenosim dalje svojim sinovima.
Zašto sam napustila siguran posao profesorice srednje škole poslije dvadeset i dvije godine rada i krenula putem neizvjesnosti? Zato što sam osvijestila da je sustav vrijednosti u kojem sam radila potpuno drugačiji od onoga kojeg živim i želim živjeti. Poslodavac za kojega sam radila ima izgrađeni sustav vrijednosti koji odgovara mnogima, ali to nisu moje vrijednosti. Jednostavno, zar ne?
Sada imam mogućnost, odgovornost i pravo posložiti svoj poslovni život tako da odgovara mojim osobnim vrijednostima. Točno znam što je to bez čega ja nisam ja, od čega ne odustajem i o čemu ne pregovaram. Moja poslovna strategija temelji se na tome.
Otkrivanje vlastitog sustava vrijednosti izuzetno je važno za poslovni uspjeh. Kada prihvatimo naše vrijednosti i krenemo u život s njima, kada osvijestimo svoj osobni brand, imat ćemo jasniju viziju naše poslovne strategije. Ona omogućuje našim potencijalnim klijentima razlikovati naš brand od konkurencije. A kada su naše vrijednosti jednake ili slične vrijednostima naših klijenata, naš poslovni uspjeh je zagarantiran.
Dr.sc. Ivana Ivančić