Često su me pitali u posljednja tri mjeseca „kako mislim raditi posao poslovnog savjetnika kad već takvi postoje u našem malom gradu?“. Ili mi je rečeno „kako danas svi žele biti nekakvi poslovni savjetnici“ uz „nećeš ti tu moći nešto zaraditi, konkurencija je velika“.
Primjećujem kako su ljudi opterećeni konkurencijom jer vjeruju da bi bez nje bilo lakše i jednostavnije poslovati, a uspjeh bi tada bio zagarantiran. Odatle možda i proizlazi stav kako trebamo imati poslovnu ideju koje se još nitko nije sjetio. Zagovornici vjerojatno misle kako bi bilo izvrsno kada nam u poslovanju nikakva konkurencija ne bi smetala.
Sada zamislite pisca knjige s kuharskim receptima, nekog izvrsnog kuhara, kako se ljuti jer se njegova knjiga stavlja na policu knjižare uz konkurentske knjige o kuhanju. Takav pisac ne postoji jer svi znaju da se knjige najbolje prodaju u specijaliziranim prodavaonicama knjiga odnosno knjižarama. Ili, na primjer, zamislite tržište domaćeg voća i povrća. Ono se najbolje prodaje na tržnici na kojoj je ponuda sličnih proizvoda ogromna. A ponuda i prodaja odjeće i obuće u šoping-centrima s velikim brojem sličnih prodavaonica pod istim krovom? Primjeri oko nas daju mi za pravo misliti upravo suprotno od onih koji se boje konkurencije – blizina konkurencije je poželjna i može nam vrlo koristiti.
Učinak blizine konkurencije je pozitivan jer potencijalnim klijentima pruža mogućnost izbora, a nama omogućuje ponuditi i prodati razliku. Uslugu koju pružamo klijent već želi. Mi samo trebamo prodati razlog zbog kojeg upravo naša usluga ima za klijenta veću vrijednost od konkurentske. U tu svrhu dobro je prisjetiti se kako je davati i održavati obećanja odličan način stvaranja branda i njegovog opstanka na konkurentnom tržištu.
Dr.sc. Ivana Ivančić
Direktorica 2i premium brand d.o.o.